Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anouk en Ingmar - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Anouk en Ingmar - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Anouk en Ingmar

31 Oktober 2012 | Thailand, Koh Tao

Sa watt dii luitjes,
Ik mag dit reisverslag schrijven terwijl ik aan het strand lig op het eiland Koh Tao. Straks gaan we alweer richting Cambodja!!

Maar ik loop op de zaken vooruit, eerst Bangkok dus. Daar hebben we 4 daagjes doorgebracht. Ik vond het een verschrikkelijke stad hihi. Maar dit blondje komt dan ook uit het mooie Lennisheuvel en was geen mensen met weinig tanden gewend die in een overvolle straat allemaal naast elkaar hun eten of kledingwaren proberen te verkopen. Het eten stinkt enorm, al mag ik dit niet zeggen van Ingmar want die zegt dat het reuze mee valt, en de zon staat er de hele dag volle bak op.
We hebben ons er dus niet aan gewaagd en gelukkig zijn de mensen wel zo netjes dat ze je met rust laten als je zegt ‘no thanks’. We sliepen in een leuk hostel maar helaas hadden we de slechtste kamer. In eerste instantie dachten we dat we een goede kamer hadden want die van ons zat aan de voorkant, had een groot raam en we hadden een eigen badkamer. Klinkt goed zou je zeggen. Ja alleen als je wil douche werd de hele badkamer nat, als je de wc doortrekt loopt het water langs de wc in plaats van erin en recht tegenover ons hostel zat een bar waar iedere avond live muziek was en karaoke. De bar zelf was trouwens wel erg gaaf, in Thaise stijl ingericht met lounge banken enzo en het was op een soort dakterras. Hierdoor stond je in de buitenlucht in een club. Zeker leuk, behalve als wij wilde gaan slapen en deze muziek nog tot minimaal 3 uur doorging. De muziek was in ons kamertje namelijk net zo goed te horen als in de club zelf.. En nu hadden we best tot 3 uur op stap kunnen gaan als we niet de volgende ochtend steeds weer rond 6 uur ons bed uit moesten om de stad te gaan bezichtigen. Ik moet er nog steeds heel erg aan wennen en door het slechte/korte slapen was ik in de ochtend steeds erg duizelig en totaal niet fit. Gelukkig voor ons zat er wel een Mac, Subway en restaurant met andere gerechten dan alleen rijst met kip vlak bij ons hostel. Dus in de ochtend maar gauw een broodje eten bij Subway en dan langzaam bijkomen in een tuktuk die ons naar de bezienswaardigheden bracht. Phoe ik moet echt nog wennen.. De dingen die we gezien hebben waren wel erg leuk! Vele tempels, we kunnen ons nu goed voorstellen dat mensen zeggen ‘na een aantal tempels hou je het wel voor gezien,’ het koninklijk paleis, vele Boeddha’s en marktjes in overvloed.
De laatste dag zijn we met een tour het binnenland ingegaan, dit was echt zo gaaf!! Eerst hebben we de ‘dead railway’ gezien. Dit is een spoorlijn die is aangelegd in de tweede wereldoorlog door geallieerde krijgsgevangenen, waaronder zo’n 18.000 Nederlanders. Er zijn vele mensen overleden bij het bouwen van deze spoorlijn. Daarna reden we steeds meer het binnenland in en mochten we op een boot een Thaise lunch nuttigen, deze boot lag midden in de fucking nowhere en daardoor was het uitzicht super. Toen mochten we gaan olifant rijden, die beesten zijn groot!! Wel echt zo gaaf, Ingmar mocht zelfs nog ff op het hoofd van de olifant zitten. Daarna zijn we naar een waterval gegaan waar we helaas maar kort konden blijven, anders hadden we daar heerlijk kunnen zwemmen. Het zat er vol lockals en touristen en was echt mooi.
Tot slot zijn we naar de tijgertempel geweest, hier konden we op de foto met echte tijgers! Ik heb er een over zijn kop geaaid!! Wel beetje jammer dat we eigenlijk enorme dierenbeulen zijn want die olifanten vinden het niet fijn om zo’n stoeltje op hun rug te hebben waarmee ze de hele dag mensen rondrijden en die tijgers zijn enorm gedrogeerd. Maarja, dat zie je op de foto’s niet hihi. Na Bangkok zijn we naar het eiland Koh Samui gevlogen. Ooh wat was dat eiland een verademing zeg. Witte stranden, blauwe zee, palmbomen en een heerlijke wind die van de zee komt. Het is nog steeds heel warm maar dankzij de wind merk je dat iets minder. Ook hadden we een mooi hostel.
We sliepen in een eigen bungaloowtje (of hoe je dit ook schrijft) en we hadden een mooi zwembad. Lekker afkoelen dus en eindelijk heerlijk rustig slapen. Overdag hebben we nog een scooter gehuurd en zijn we zelf over het eiland gaan crossen. Het verkeer was ff wennen maar we waren er al snel aan gewend. Waar heb je verkeersregels voor nodig jo?! haha. We zijn nog twee Boeddha’s wezen bekijken en hebben een waterval beklommen. Dat was echt leuk, via bruggetjes van bamboe en via de rotsen klom je naar boven en dan kwam je uit op een gedeelte waar je ook in de waterval kon zwemmen. Erg gaaf!Toen we terug beneden kwamen mocht Ingmar nog op een olifant rijden zonder dat er verder iemand op die olifant zat. En deze olifant had ook geen stoeltje op z’n rug dus dat was erg gaaf. De olifant ging zelfs (op commando) steigeren. Ingmar was helemaal blij! De volgende dag gingen we met de boot naar Koh Tao, het duikeiland van Thailand. Iets minder mooi maar de onderwaterwereld maakt dat goed. We hadden gereserveerd bij een Nederlandse duikschool en kregen via hen ook een hostel. Een prima kamertje met eigen badkamer en uitzicht op de zee. Bij de eerste duikles kregen we privé les. We leerde hoe je het gehele duikpak controleert en aantrekt en hoe je het water inspringt. Wat een moeilijk zwaar pak zeg!! Daarna langzaam steeds verder het water in. Helaas bleek Anouk al snel last te krijgen van haar oren en dan mag je niet verder naar beneden. Dus weer naar boven en even wachten. Toen nog een keer proberen, maar de oortjes werkten niet mee. Kut zeg!!
Dan maar snorkelen wat met zo’n zuurstof fles wel erg relaxt is want dan kun je af en toe ietsje dieper onderwater zonder dat die snorkel vol water loopt. Ingmar mocht ondertussen dieper afdalen en heeft de eerste dag ongeveer 6 meter onderwater gezwommen. Anouk kon hem mooi vanaf 1 meter diepte observeren. Het koraal was erg mooi en we zagen velen vissen! Gelukkig voor Anouk kun je 70% van de onderwaterwereld al snorkelend zien. Ingmar moest onderwater ook verschillende oefeningen uitvoeren maar dit deed hij meteen goed dus hij mocht door voor zijn peddi. Anouk houdt het bij snorkelen.
De volgende dag ging Ingmar daarom zelf op pad en kreeg echt privé les en Anouk ging de was doen (ja dat moet ook gebeuren) en lekker in zee zwemmen en op het strand liggen. We worden lekker bruin!
Die avond gingen we ook naar de full moon party. Het is laagseizoen hier in Thailand maar dat was op deze party niet te zien. Het hele strand stond stampvol met bezopen en dansende mensen. Het feestje begon om 19.00 uur en duurde tot 07.00 uur. 12 uur feest dus!!
Gelukkig was er op het strand ook de mogelijkheid om te slapen want Anouk hielt die 12 uur niet aan een stuk door vol. Ingmar wel, die heeft een mooi feestje gehad! We hebben ook wat andere backpackers leren kennen en een ander stelletje kwam uit Eindhoven dus als we over 5 maanden weer in Nederland zijn dan gaan we in Eindhoven met hen een drankje doen. Erg leuk! Toen was het alweer 31 okt, Halloween, en hebben we de halve dag geslapen en de andere halve dag ook niks gedaan. Ojawel, Ingmar moest zijn theorie voor het duiken leren dus die is hier zelfs nog ff in de boeken gekropen! Morgenvroeg moet hij zijn examen doen, zowel theorie als praktijk, en dan vertrekken we om 14.45 met boot/bus naar Bangkok. Hier moeten we dan een nachtje slapen en dan kunnen we door naar Cambodja. Hier hebben we erg veel zin in! Vooral heel benieuwd naar Angkor Wat en Anouk wil kijken of het mogelijk is om een kijkje te nemen op een school in Cambodja. (Ja, een echt juffie).

Een dikke kus van ons en tot snel.
xxxx

• 31 Oktober 2012 - 14:32

Ans:

Hoi Ingmar en Anouk ik lees het wel jullie maken het goed , veel plezier en geniet van de zon, wij hebben de eerste nachtvorst al gehad , het is hier echt herfst.
    Heel veel groeten uit Schijndel

• 31 Oktober 2012 - 14:45

Judith:

Heej Broer en Anouk,

Wat gaaf!! Klinkt goed.. En ach Anouk op het strand en bovenin kun je ook mooie dingen spotten;) Hebben jullie 2 verschillende ervaringen en een dus nog completer beeld van alles!
    Succes verder.
    x

• 31 Oktober 2012 - 15:13

Ria Schouten:

Hoi Ingmar en Anouk
    Fijn dat jullie het goed maken geniet lekker van de zon
    En dat je bij jullie volgende aankmst weer lekker kunnen eten
    Arno gaat komende week in eindhoven wonen zijn appartement is schoon
    De groetjes van ons allemaal Henk Henri Ruud Ria

• 31 Oktober 2012 - 16:01

Imke:

Haaa Anouk en Ingmar,

Ik kijk elke keer uit naar jullie verslagen, maar eigenlijk ook weer niet!
    Man dan wordt ik echt jaloers haha! Wat maken jullie gave dingen mee!
    Ook erg leuke foto's zeg ben benieuwd als jullie terug zijn :)!
    Het weer daar is iig stukken beter als hier ;)! Hoewel eigenlijk mogen we niet echt klagen, want hebben nog niet zoveel regen gehad!

Heel veel plezier weer de komende dagen in Cambodja! En tot tot ..

Liefs xx Imke

• 31 Oktober 2012 - 21:53

Barry En Manja:

Bangkok, you love it or you hate it! Leuk om jullie verslag te lezen. Er zitten veel stukken in die wij herkennen. Vooral toen ik dat stuk voorlas aan Barry dat jij het zo vond stinken. Barry heeft in sommige straatjes ook lopen kokhalzen. Denk maar zo: ze lopen daar niet voor niets met mondkapjes op.
    Cambodja wordt vast leuk. Angkor Wat is erg indrukwekkend. Pas op voor de grote spinnen!
    Je moet ook in Siem reap naar de pub street gaan. Daar kun je lekker op het terras zitten en goed eten.
    Geniet er maar van!
    Ingmar veel succes morgen.

We zullen jullie met veel plezier volgen.

Liefs,
    Barry en Manja

• 31 Oktober 2012 - 22:09

Oma-opa:

hallo lieve schatten.
    wat een belevenis, mooie en minder mooi,maar dit beleefje maar een keer in je leven,
    geniet ervan,dit neemt jullie niemand meer af.de foto's zijn geweldig, en het weer is beter dan hier.
    heel veel succes en een dikke kus.love you. oma-opa

• 02 November 2012 - 19:54

Pierre Schoemacher:

Nou, wat een belevenissen. Voor wat betreft Bangkok kan ik me de ervaringen voorstellen. Andere cultuur en andere gewoontes. En met de hygiëne nemen ze het niet zo nauw in die contreien. Maar goed dat je er niet (te veel) gegeten hebt; je moet nog langer mee. Biienlanden dus geweldig. De spoorlijn gaat jelemaal over de rivier de Kwai. Daar is zelfs een film van gemaakt: Bridge over the river Kwai. Waar gebeurd verhaal in WO11.
    Duiken was mooie ervaring zo te lezen. Ben benieuwd of je examen hebt gehaald Ingmar. En snorkelen is idd ook mooi lijkt me. Lekker uitgerust en nu op naar Cambodja, the killig fields e.d.
    Ben benieuwd naar die ervaring. Cambodja lijkt me heel erg mooi, sowieso qua natuur en cultuur.
    We horen graag het vervolg.
    Hier alles goed. We vermaken ons best met het lezen van jullie belevenissen.
    Veel plezier en tot ziens.

XX papa en Riet.

• 02 November 2012 - 20:02

Riet Geurt:

Hallo Ingmar en Anouk
    Papa heeft blijkbaar jullie vervolg mail nog niet of niet goed gelezen. Proficiat met je duik brevet Ingmar en ontzettend leuk jullie zo te volgen via de mail en via foto's. Wat een avonturen maar blijf op de been. Dan maar een keertje een halve dag niets doen om alle indrukken te verwerken en bij te tanken.
    ps. nog even een nieuwtje
    Vandaag was Laura ( vriendinnetje van Lucas - kop groter dan hem ) op bezoek en toen ik Eline ging wegbrengen om te spelen kregen ze beiden de waarschuwing van madam : niet kussen jullie tweetjes.
    Maar dat zou toch al moeilijk worden want Lucas heeft sinds afgelopen donderdag een buitenboordbeugel.
    Heel veel lieve groeten en een dikke knuffel ook van Puk en Muk
    Riet en papa