Fiji - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Anouk en Ingmar - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van Anouk en Ingmar - WaarBenJij.nu

Fiji

Blijf op de hoogte en volg Anouk en Ingmar

31 Januari 2013 | Fiji, Fiji Islands

Na 4 uurtjes vliegen vanaf Melbourne stonden we alweer op het hoofdeiland van de Fiji eilanden. We hebben een klein beetje kunnen slapen in het vliegtuig maar waren toch wel wat moe. Gelukkig was alles goed geregeld en was er een bus die ons van de airport naar de haven bracht. Daar kregen we te horen dat de accommodatie op ons 2e eiland gedeeltelijk verwoest is door de storm van afgelopen maand maar er was een andere mooie privé kamer voor ons beschikbaar. Dus dat was goed geregeld. De boot vertrok op tijd en na 4 uur varen (ja dat was best lang) kwamen we aan op ons 1e eiland ‘White Sandy Beach’. We werden welkom gezongen door de staf en kregen meteen lunch. Erg lekker! Hier hadden ze gelukkig bijna geen schade van de storm en dus konden we hier nog wel een een leuk bungalowtje slapen aan het strand. Wauw, wat een uitzicht! Volgens Ingmar is het strand niet zo wit als in Aruba maar toch is het erg mooi. We hebben lekker gezwommen en in een hangmat gelegen en lekker niks gedaan. ’s Avonds kregen we een lekkere maaltijd en daarna ging de staf voor ons zingen en dansen en werd ons de ‘Bula dance’ geleerd. Beetje voor kleine kinderen maar toch grappig. Daarna waren we wel echt moe en zijn we lekker gaan slapen. De volgende dag al om 08.00 uur ontbijt en daarna waren er verschillende activiteiten als crab racing, coconut cracking en … climing. We weten de naam niet meer maar dan kon je leren in een boom te klimmen haha. Daar hebben we overigens niet aan meegedaan maar toch. HeDaar hebben we overigens niet aan meegedaan maar toch. De rest van de dag lig je heerlijk in zee, in de hangmat of zit je op je balkonnetje van je huisje een boek te lezen. Ingmar ging zich al een beetje vervelen maar ik vond het heerlijk om even helemaal niks te doen. Tijdens de lunch en de thee klets je met andere mensen die op het eiland overnachten en op deze manier hoor je mooie reisverhalen. Vandaag was er een gezin aangekomen met 5 kinderen! 1 jongetje was echt de Benjamin van de familie en daar heVandaag was er een gezin aangekomen met 5 kinderen! 1 jongetje was echt de Benjamin van de familie en daar heVandaag was er een gezin aangekomen met 5 kinderen! 1 jongetje was echt de Benjamin van de familie en daar heVandaag was er een gezin aangekomen met 5 kinderen! 1 jongetje was echt de Benjamin van de familie en daar hebben we enorm om gelachen. Zeker tijdens het (opnieuw) dansen van de Bula dans en het spelen van muziek spelletjes. De staf (die tevens ook de echte eiland bewoners zijn) kunnen heel goed dansen. Zo als je in films ook de indianen ziet dansen rond hun kampvuur. En dit jongetje probeerde dat na te doen, erg leuk. De volgende dag moesten we om 10.00 uur uitchecken en hebben we daarna nog lekker gezwommen en in de hangmat gelegen. Om 14.00 uur zouden we eigenlijk opgehaald worden met de grote boot maar deze kwam maar niet en kwam maar niet. Uiteindelijk was de boot er om 15.30 uur en kwamen we dus pas rond 17.00 uur aan op ons volgende eiland. Dit was een stukje groter en inderdaad voor een groot deel verwoest. Ze zijn wel weer hard bezig met renoveren. Ook hier werden we welkom geheten met een liedje en kregen we inderdaad toch een mooie kamer. Niet direct aan het strand maar doordat het wat hoger ligt kijk je wel mooi op het strand. Daarna gingen we bbq’en en vierde we de verjaardag van eigenaar Bill. We denken dat hij zo heet omdat hij de rekeningen opmaakt. We hebben voor hem gezongen en moesten in een kring zitten en dan kreeg je ombeurten een ‘glaasje’ (een halve kokosnoot die schoon gemaakt is) met slootwater erin. Ze noemen het kavar ofzo maar het is water uit de kraan gemengd met een soort plant en het smaakt en ziet er echt uit als slootwater. Helaas is het ook onbeschoft om het niet aan te nemen dus we hebben er heel wat ‘glaasjes’ van op. Iel! Gelukkig kregen we wel lekkere taart en deden we leuke spelletjes zoals jeu de boule met kokosnoten. Daarna lekker naar bed want van dit vreemde drankje wordt je niet dronken (zit geen alcohol in) maar wel heel moe! Alle staf zat zowat op het feestje al te slapen, haha! De feestjes bij ons gaan er dan toch echt iets anders aan toe.
De volgende dag was alweer onze een na laatste dag. We hebben lekker ontbeten en daarna heb ik de hele dag niks gedaan als gezwommen en gelezen en is Ingmar nog wezen snorkelen met haaien! Daarna moesten we op de boot wachten en hopen dat deze op tijd zou komen zodat we onze vlucht konden halen. Kwam de boot op tijd, kwam ie niet naar ons eiland, help! Gelukkig konden ze er naar toe bellen en kwamen we alsnog aan boord en konden we onze vlucht naar LA halen!

America, here we come!
xx

• 11 Februari 2013 - 09:43

Ande Geerts:

Hai anouk en ingmar.
    Erg vervelend om te lezen je bevindingen op fiji.
    Het is hier al weken onder nul met ijzel,sneeuw,regen etc.
    Kunnen jullie niet wat van dat weer sturen ?.
    Blijf genieten want ,je mit hier niets.

Groetjes

• 13 Februari 2013 - 11:48

Maria:

Na het luieren op Fiji mag je aan een nieuwe ervaring beginnen in Amerika.
    Goede reis en een goede verblijf in Amerika.
    Groetjes mama