Canada & Oost Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk en Ingmar - WaarBenJij.nu Canada & Oost Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk en Ingmar - WaarBenJij.nu

Canada & Oost Amerika

Blijf op de hoogte en volg Anouk en Ingmar

03 Maart 2013 | Verenigde Staten, New York

En toen waren we alweer in Toronto, de tijd vliegt en we zien steeds meer van de onwijs mooie wereld. Maar...iemand die ooit nog op het idee komt om naar Toronto te vliegen, don't! Als eerst kregen we de schrik van ons leven op LAX airport (ja dit telt inderdaad dan nog niet want valt nog onder Amerika) omdat Ingmar zijn naam werd omgeroepen en hij zich moest melden bij de service desk. 'Ooh help!' dacht ik, 'dadelijk is er iets gevonden in zijn tas en wat dan als hij niet meer terug komt naar de gate?!' Gelukkig kwam hij al snel wel terug en bleek dat ze gewoon mensen uitkozen waarvan ze paspoort controle deden, geen idee waarom, maar het was goed. Toen bleek dat op de vlucht van 5 uur geen eten zat inbegrepen en dus waren we heel blij dat we al snel wat ontbeten hadden. Ook drinken kosten geld en zelfs de
koptelefoon die Ingmar nodig had om film te kijken kosten 3 dollar! (Goed, ligt ook niet aan Toronto maar aan Aircanada). Toen kwamen we aan op de airport van Toronto en moesten we moeilijk lang in de rij voor paspoort controle en kreeg Ingmar allemaal vragen naar zijn hoofd geworpen over waarom hij hier was en wat hij wilde gaan doen en met welk vervoer enz. En toen kreeg hij een of andere stempel waardoor hij opnieuw in de rij moest voor Emigratie. En ik hoefde dat helemaal niet, ik mocht gewoon mijn tas gaan halen. Moest ik weer op hem wachten met opnieuw een beetje spanning of het wel goed zou zijn bij de Emigratie. Gelukkig kwam hij ook daar van terug en toen liepen we eigenlijk met de tassen naar de exit en toen mocht Ingmar weer niet doorlopen met de tassen! Ik moest gewoon naar de uitgang en hij moest
opnieuw ergens in de rij waar dan je tassen worden gecontroleerd. Ik moest weer heel lang wachten en dacht ooh help als ze hier maar niks in de tas vinden waarvan zij vinden dat je het niet mee mag nemen! Gelukkig kwam hij tenslotte ook hier gewoon van terug en zei hij dat een man had gevraagd met wie hij hier was en dat hij zei ja met mijn vriendin en toen had die man gevraagd en waar is je vriendin dan nu? Ja zei Ingmar, ik moet steeds ergens anders heen dus als jij mij dat zou kunnen vertellen?! Toen heeft die man, zonder uberhaupt in de tassen te kijken, hem naar de uitgang gewezen. Haleloeja!
Vervolgens bleek het enorm koud! Ik was heel blij dat we in San Francisco nog mutsjes hadden gekocht. Maar een sjaal en handschoenen zou ook niet verkeerd geweest zijn want onze neuzen vroren er af. Min 9! Gelukkig kwamen we wel gemakkelijk bij het hostel en konden we de spullen kwijt, dat scheelt weer want de tassen
worden zwaarder en zwaarder, en lekker gaan slapen. (Door het tijdsverschil met San Francisco en het 5 uur vliegen was het alweer avond).
De volgende dag zijn we toch maar Toronto in gegaan ondanks het koude weer. We hebben door een parkje gelopen, het stadion en de zee gezien en natuurlijk Downtown met een grote ijsbaan! We misten alleen de erwtensoep en warme chocomel kraampjes.. Wat wel heel gaaf was, was dat er tussen alle verschillende grote bedrijven ondergrondse
wegen lopen waardoor je niet naar buiten hoeft om van de ene naar de andere plek te gaan. Dat scheelde weer in kou en in het midden zat een lekkere foodcourt waar we, tussen alle zakenlui, gegeten hebben.
Die avond gingen we alweer verder naar het dorpje 'Niagara Falls'. We kwamen rond 10 uur aan waardoor we nog mooi naar de Falls konden gaan kijken bij donker. Erg mooi want dan staan er allemaal gekleurde lampen op. De Falls waren gelukkig erg mooi en niet bevroren in tegenstelling tot de rest van de rivier. Toen dachten we lekker te gaan slapen en bleek er een of andere mafkees in de kamer naast ons te zitten die de hele nacht zijn muziek aan had staan! Wij hebben op de
muur gebonkt en de buurvrouw aan de andere kant heeft op z'n deur staan kloppen/slaan. Maar er was niemand die de muziek zachter zetten tot de volgende ochtend 7 uur ofzo. Toen dacht meneer waarschijnlijk dat het tijd was om te gaan slapen, wat een eikel! Toen zijn we naar de waterval bij dag gaan kijken wat ook erg mooi was. We hebben ook een drankje gedaan in een restaurantje waarbij je uitkijkt over de Falls.
Die avond gingen we alweer door naar Buffelo en vanuit Buffelo met een nachtbus naar Washington, ja het leven van een reiziger gaat niet altijd over rozen. Gelukkig konden we in de bus wel redelijk slapen en eenmaal in Washinton konden we ook gemakkelijk bij ons hotel komen om daar onze spullen te droppen. Het bleek wel dat we een foutje hadden gemaakt want wij dachten voor 2 nachten geboekt te hebben maar het bleek er maar 1 te zijn. Shit, dan was de kamer opeens best wel duur! Toen moesten we dus nog even opzoek naar een hostel voor de 2e nacht want nog een nacht in hetzelfde hotel zou beetje te duur zijn.. Gelukkig snel gevonden en geboekt en toen konden we City in. Als eerst natuurlijk naar het Witte huis, echt super mooi! Lijkt me wel gaaf als je daar even in mag wonen. Helaas Obama zelf niet gezien. De musea hier in Washington bleken gratis dus die zijn we gaan bezoeken. Als eerst het Natural Museum, dit museum is uit de film van
'Night in the museum'. Je ziet er dinosaurese, dieren van nu, kristallen, mensen van vroeger en mensen van nu. Een enorm museum! Daarna zijn we lekker uiteten gegaan bij de Macdonalds en toen optijd naar bed.
De volgende ochtend hadden we wel een inbegrepen ontbijt en zaten we aan tafel met een gezellige opa en oma uit Londen. Met hun heerlijke Engelse accent vertelde zei dat ze al veel van de wereld gezien hadden en dat ze een tijd in Zuid-Afrika hadden gewoond. ze vonden het een fantastisch land en kwamen er nog regelmatig terug.
Leuk om enthousiaste verhalen van hen te horen. Daarna zijn we met onze tassen naar het andere hostel verhuisd en vervolgens de city weer ingegaan en naar het Indian Museum geweest. En daarna een museum over vliegtuigen enzo. Paps, het is dat het wat ver weg is anders moest je hier eens heen ;). En daarna zijn we door de stad gaan wandelen en hebben we oa Lincoln Memorial gezien, Washington Memorial, US capitol, national Mall enz. Het is een erg mooie stad met ook vele Memorials voor de oorlogen waar Amerika een grote rol in heeft gespeeld. Zoals natuurlijk WW II en de Vietnam oorlog. Een erg leuk dagje gehad. Toen natuurlijk weer uiteten bij de Macdonalds, vaste klant, en vervolgens lekker naar ons hostel.
De volgende dag weer door met de bus naar Philideplphia. Omdat onze tassen toch echt wel zwaar zijn besloten we deze op de busterminal in een kluisje te droppen en met alleen de rugzak naar het hotel te gaan. We bleven hier toch maar voor 1 nachtje. De volgende ochtend zijn we al vroeg de stad in gegaan en natuurlijk de 'Liberty Bell' gaan bekijken. Deze hangt echter niet meer in een klokkentoren maar staat in een
museum. Daarna hebben we een rondleiding gehad door independence hall waar de onafhankelijkheidsverklaring van Amerika werd ondertekend. Daarna zijn we nog wat door Downtown gaan lopen en is Ingmar de Rocky Steps op gerend. Tegen de avond zijn we op Union Station gaan eten en daarna in de bus naar New York gestapt!
Tegen 10 uur in de avond kwamen we aan in New York, hebben we onze spullen in het hotel gedropt en zijn we naar Broadway gelopen. Ingmar kon zijn ogen niet geloven, hij is er totaal van overtuigd dat hij hier een tijdje moet gaan wonen/werken. En dan heeft hij alleen de lichtbakken van Broadway pas gezien, haha. De volgende dag zijn we als eerst naar de Library gegaan, ik vond hem een beetje tegenvallen aangezien het geen enorme ruimte vol boeken heeft. Overal staan een paar kasten met boeken en dan staan er vooral veel computers, en dat is dan in de volgende zaal weer zo. Ik hoopte een bieb te zien zoals in de Disney film van Belle en het beest, hihi. Daarna zijn we door Downtown gaan lopen en hebben een wedstrijd schoonschaatsen gezien, dat was wel heel leuk om te zien zo gewoon midden in de stad.
Toen zijn we door Central Park gelopen en ik wilde heel graag het Plaza hotel zien want dat komt ook voor in films maar helaas vond ik het in het echt maar een lelijk gebouw! Gelukkig was het park wel heel erg mooi. 's avonds zijn we naar een basketbalwedstrijd geweest van de Knicks tegen de Warriors, dat was echt heel gaaf! Vlak naast ons zat een man en die zat helemaal in het spel, hij schreeuwde wat de spelers volgens hem moesten doen en hij werd boos als de scheids floot enzo. Echt grappig. Het eind van de wedstrijd was heel spannend want het liep gelijk op en aangezien de Knicks van New York zijn hoopte wij wel op hun winst. Gelukkig scoorde ze aan het eind een 3punter en wonnen ze. Echt gaaf om daar een keer geweest te zijn en een leuker spel om naar te kijken dan voetbal. Al duurt het wel veel langer want bij iedere keer dat de scheids fluit wordt de tijd stil gezet. En dan kregen we steeds een halve minuut time out ofzo en dan kregen we bijv. te zien welke beroemdheden er in de zaal zaten, dat was wel grappig.
De volgende dag hebben we door Downtown gelopen om foto's te maken van dingen die we nog vergeten waren en daarna hadden we kaartjes voor een tvshow met Jon Stuart. Het was een soort Jensen show dus we hebben kunnen lachen. Voordat de show begon kwam er ook een man en hij wees zomaar wat mensen aan en dan stelde hij hen vragen en maakte daar grappen over. Ingmar stak ook zijn hand op om te vertellen dat we uit Nederland kwamen en hier op vakantie waren en daar maakte die man dan ook grappen over, zo begon de show al grappig. Niet alle grappen uit de show werden door ons begrepen maar het was toch erg leuk. 's avonds zijn we wezen eten en ik was helemaal enthousiast want het restaurant zag er romantisch uit met kerstlichtjes enzo en toen zaten we binnen en toen bleek het een Thais restaurant. Als ik iets niet lekker vind is het dus Chinees of Thais. Iel! Gelukkig hadden ze ook gebraade kip met rijst en dat ging er nog wel in.
En Ingmar kon een 4 gangen menu doen voor 20 dollar dus die heeft heerlijk gegeten, gelukkig. De volgende dag moesten we eerst naar een ander hotel. Ons hotel zat namelijk vol voor het weekend dus moesten we naar een andere in Chinatown. Zo'n kleine kamer hebben we nog nooit gehad. Leek wel een gevangennis! Gelukkig wel schoon enzo. Toen zijn we met de boot rond gaan varen en hebben we het vrijheidsbeeld gezien, dat is toch wel erg gaaf om ooit gezien te hebben! De man op de boot vertelde ook over het nieuwe WTC gebouw dat we konden zien, we besefte ons even dat het eigenlijk wel erg raar is dat er toen waarschijnlijk ook mensen op zo'n boot gestaan hebben en ineens vliegtuigen in een gebouw zagen vliegen. Zo'n moment vergeet je nooit. Gelukkig zagen wij een wederopbouw en was de skyline enorm mooi om te zien! Daarna zijn we naar Wallstreet geweest en op de foto met het stier (al weten we niet precies waar die nu voor staat). En toen naar het Memorial voor de slachtoffers van 9/11. Deze is heel erg mooi, fontijnen die net zo groot zijn als het WTC gebouw dat er gestaan heeft en in de rand van de fontijn staan alle namen van de slachtoffers. En daar rondom heen komen 400 bomen te staan. 's avonds hebben we natuurlijk bij de Mac gegeten en over Times square gelopen.
De volgende dag zijn we naar de Top off the Rock geweest. Het was wel gaaf om vanuit hier de hele stad te kunnen zien. Wel wat koud helemaal bovenop de top maar wel mooi. Daarna zijn we naar een tentoonstelling van Harry Potter geweest. Dat was leuk om te zien, alle kleding die gedragen is en voorwerpen die gebruikt zijn en natuurlijk de toverstokken. Helaas mochten we er geen foto's maken. En toen zat New York er alweer op, we hebben 's avonds een fles wijn gedronken op de kamer om te toasten op de mooie tijd die we ook hier in Amerika weer gehad hebben!

Dikke kus xx

• 06 Maart 2013 - 19:17

Evelien:

Wat een gave en leuke verhalen weer :). Jullie reis zit er al bijna op. Wat is de tijd gevlogen, voor mijn gevoel. En waarschijnlijk voor jullie ook. Jullie hebben zoveel gezien, dus als jullie terug zijn kom ik snel de foto's eens bekijken en de verhalen luisteren. Geniet nog van de laatste dagen en een goede terugreis! Ik kan helaas niet naar Schiphol komen, want ik moet gewoon naar stage. Ik zie jullie snel! X

• 07 Maart 2013 - 09:59

Eline:

Heeee!!
    Morgen komen jullie alweer terug. Wat is het snel gegaan zeg en wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en kunnen jullie terugkijken op een geweldige wereldreis!!!
    Ik kan morgen helaas ook niet mee naar Schiphol om jullie op te halen, maar ik kom morgenavond naar jou toe Anouk! Heb er zin in!!

Hele goede terugreis en ik zie jullie morgen (Raar om dat te kunnen zeggen haha)

Xxxx Eline

• 07 Maart 2013 - 19:58

Imke:

Hoii Anouk en Ingmar,

Tjonge jonge wat een lange (maar heel gave) verhalen zo op het eind haha!
    Ik heb er gister en vandaag over gedaan om deze tussen de bedrijven door even te lezen!
    Jullie hebben je weer prima vermaakt! En kan uit de verhalen niet opmaken dat wij hier in Nederland worden gemist door jullie ;) haha!
    Volgens mij hadden jullie nog wel een tijdjes langer door willen reizen!
    Maar goed.. Ik ben heeel blij dat jullie morgen weer terug komen! Ben enorm nieuwsgierig naar alle verhalen! Morgenavond gaan we daar is mooi op proosten! Nog maar 24 uurtjes :D!!

Dikke kus en knuffel en tot morgen!
    Liefs Imke

• 07 Maart 2013 - 21:44

Jackelien:

Ben toch ook wel blij dat jullie toch nog wat winter mee gemaakt hebben ;) Anders was het allemaal nog jaloersmakender geweest. Jammer dat de Australische zon niet meegereisd is, die kunnen we hier ook wel weer gebruiken. Maaaaaar als jullie er morgen weer zijn breekt de zon sowieso door natuurlijk!

liefs mama

• 07 Maart 2013 - 22:23

Jurgen:

Dag Anouk en Ingmar,

Mooie verhalen, erg leuk om te horen!
    PS: De stier (charging bull) op Wall Street staat voor 'agressief' financieel optimisme en voorspoed, maar tevens de onvoorspelbaarheid van deze financiele markt.

Goede reis terug en Ingmar...tot zondag, dan staat de topper tegen Heeswijk op het programma...oei oei, hoe ist met de conditie? (-;

Groetjes Jurgen