Australie, van Cairns tot Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk en Ingmar - WaarBenJij.nu Australie, van Cairns tot Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anouk en Ingmar - WaarBenJij.nu

Australie, van Cairns tot Brisbane!

Blijf op de hoogte en volg Anouk en Ingmar

01 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Hello allemaal,

als eerst een Happy Newyear!! Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke jaarwisseling gehad met vrienden, lekker eten en veel drank ;).
Wij hebben het hier goed gevierd maar ik ga vooraan beginnen.

Op 13 dec. kwamen we aan in Cairns waar we bij een hostel in een tent geslapen hebben. Cairns is een hele leuke stad, we kregen bonnetjes voor gratis eten in een restaurant/bar en zijn na het eten ook een drankje wezen doen. De volgende dag mochten we onze huurauto ophalen en zijn we naar het noorden gereden om daar Daintree Rainforrest te zien. Heel gaaf, hier loopt het regenwoud over in de zee!
We zijn de eerste avond gestopt bij Port Douglas waar we onder een bord geslapen hebben waar op stond 'No Camping'. We hadden gevraagd of er een plek was waar we wel mochten camperen maar alle Aussies zeggen alleen maar 'no worries!' En dus hebben we daar geslapen en er was ook niemand die er iets van kwam zeggen.
De volgende dag dus doorgereden naar Daintree en hier door het prachtige regenwoud gelopen, super mooi!! Ik was wel een beetje bang voor dikke spinnen of een slang maar we hebben deze gelukkig niet gezien! Toen weer terug naar Cairns, daar een nachtje geslapen en de volgende dag gingen we duiken op Great barrier reef. Ofja Ingmar ging duiken en ik ging snorkelen. Super lekker in de zon op de boot gezeten en tijdens het duiken/snorkelen een kleine haai en een schildpad gezien! Kei cool! Weer terug in Cairns zijn we begon aan ons reisje naar het zuiden. Vanuit Cairns zijn we naar Townsville gereden waar we Magnetic Island hebben bezocht. We hebben hier een wilde Koala gezien, zo lief!! En een man was Walibi's aan het voeren en wij mochten ze ook wat geven. Erg gaaf! Vanuit Townsville naar Airley Beach, dit is de plek vanwaar je naar de Whitesundays kan. Whoo zo'n tour was zo duur!! Maar je kon ook voor (nog veel) 90 dollar een nachtje doorbrengen op een resort op het eiland en dan zelf je dag invullen. Omdat we 19 dec. 3 jaar een relatie hadden hebben we besloten dit te doen want dan konden we de 19e de hele dag in het resort doorbrengen en daar slapen. Erg gaaf en heel mooi! Op het resort heerlijk gezwommen, gegeten en geslapen en we mochten wilde papegaaien voeren.
De volgende dag weer verder richting Rockhampton. Hier was eigenlijk niet zoveel te doen, behalve een Cowboy dorp. En dat was echt cool om te zien! Precies zoals je het in de films ook ziet. We zijn toen maar meteen doorgereden richting Agnes Water omdat er verder dus niets te doen was. In Agnes hebben we onze eerste surfles gehad. Jezus wat is dat moeilijk zeg! Eerst moet je een stuk met je board in de hand de zee in, dan erop gaan liggen en tegen de golven in paddelen, dan omdraaien en wachten op een mooie golf. Dan moet je als een gek gaan paddelen en op het juiste moment hop op je board. Nou dat erop is zo moeilijk, je ligt er ook hop weer naast! Maar we geven niet op, we blijven oefenen. We sliepen op een gratis camping, die ze hier overal hebben en wij in Europa ook zouden moeten doen! Vanuit Agnes zijn we 's avonds naar Bundaberg gereden waar we schildpadden hun eieren hebben zien leggen. We moesten heel stil staan als we een schildpad het strand op zagen komen want ze moeten eerst een stuk het strand op en dan kalm worden en dan gaan ze nesten. Maar we hadden eerst 4 schildpadden die bang waren en weer omdraaide dus we waren al bang dat we geen eieren meer gingen zien maar onze 5e schildpad was niet bang en toen konden het wel zien! Erg gaaf, die beesten zijn zo groot!
Van daaruit naar Harvey Bay waar we kerstfoto's hebben gemaakt op het strand (om jullie jaloers te maken natuurlijk) en hebben we een tourtje geboekt naar Fraser Island. We zijn toen naar Rainbow beach gereden want van daaruit was het goedkoper. Alleen met kerst was natuurlijk alles vol dus hebben we de kerstdagen op het strand van Rainbow doorgebracht en we wilde eerste kerstavond uiteten maar hier is alles dicht! Dus eindigde we in de Snackbar, dat was het enig dat open was.. haha! 2e kerstdag hebben we gesurfd en 's avonds maar lekker ons eigen kerstmaal gekookt. We sliepen in een nationaal park wat erg mooi was, direct aan het strand, maar helaas ook vol zandvlooien!! Dus we zitten (nu nog steeds) helemaal onder de bultjes die jeuken als een gek! De 27e gingen we naar Fraser Island, erg mooi! Je kunt er alleen met een 4wd op want er liggen geen wegen, het is allemaal zand strand. We hebben er een Dingo gezien, dat zijn wilde honden die daar leven, gezwommen in een super helder meer, een scheepswrak gezien en gezwommen in een riviertje dat over het strand liep. Zag er heel raar uit, bestond uit zoetwater en lag nog geen 10 meter van de zee. Heel mooi! Van Fraser/Rainbow zijn we naar Noosa gereden, dat bleek een heel chique stadje te zijn en hier kwamen we echt in de Holiday drukte van Australie. (zij hebben hier nu zomer vakantie hihi). We konden nergens meer overnachten dus moesten we savonds doorrijden enhebben we op een gratis campingspot geslapen langs de snelweg. De volgende dag zijn we naar Brisbane gereden. Hier gingen we familie ontmoeten en nieuwjaar vieren!
De eerste nacht op een camping doorgebracht en 's avonds de familie ontmoet. Hele aardige en gezellige mensen. We hebben gegeten op een uitkijkpunt waar we heel de skiline van Brisbane konden zien. Super gaaf! Ik heb nog nooit zo'n mooi uitzicht gehad! Deze stad is fantastisch, als het niet zo ver weg was zou ik er willen gaan wonen!
De volgende dag gingen Ingmar en ik zwemmen in een groot (gratis) zwembad midden in de stad en hebben we rondgereden door het centrum, zo mooi! 's avonds was het oudjaar en zijn we naar Anita en Mark gegaan (onze familie) en we mochten daar slapen. We hebben weer op het mooie uitkijkpunt gebbq en vuurwerk gekeken. Daarna terug naar hun huis om samen met hun dochter en vriendinnen drankspelletjes te spelen. Echt gelachen! We wilde ook op stap maar het openbaar vervoer kwam niet tot hun huis en de taxi was moeilijk duur! Hun dochter mag de kroeg ook nog niet in dus hebben we besloten niet te gaan want we wisten dan ook niet zo goed waar we heen moesten. En ons feestbeest Esther komt eraan dus het feesten zal in Surfers Paradise helemaal goed komen! Op nieuwjaarsdag hebben we uitgeslapen, lekker ontbeten en heeft Anita ons haar school laten zien. Zij is ook lerares en daarnaast is ze ook soort lerares voor leraren. Zij leert hen nieuwe methoden of hoe om te gaan met een situatie. Echt cool! De school heeft ook zoveel te bieden. ze hebben speciale muziek leraren, gymleraren, zwemleraren (ja iedere school heeft zijn eigen zwembad!) schilderleraren en omdat ze natuurlijk al Engels spreken leren ze een andere taal zoals Japans! (ja echt) of Frans. Daarnaast leren de kinderen ook al vanaf groep 1 lezen en schrijven en daarom gaan ze na groep 7 al naar de High school. Ik vond echt leuk om de school te zien en deze andere manier van lesgeven te leren. Vanavond gaan we naar de ouders van Anita die uit Nederland komen (via hen zijn we zeg maar familie). Morgen nog ff kijken wat we gaan doen en dan de 3e komen Esther en Nynke!

Dikke kus xxx

• 01 Januari 2013 - 09:37

Maureen:

Klinkt allemaal supergaaf!! Vanuit het regenachtige kikkerlandje wens ik jullie alle goeds voor 2013. Kus, Maureen

• 01 Januari 2013 - 11:53

Maria:

Hoi kindertjes, allereerst wens ik jullie een heel goed, gezellig, gezond en gelukkig 2013 toe.
    Jullie hebben weer een heel gezellig verslag geschreven en het klinkt allemaal geweldig.
    Geniet maar lekker verder en pas een paar weken goed op ons Esthertje, de nieuwe wereldreiziger.
    Heel veel lieve groetjes en een knuffel van mij xxx mama

• 01 Januari 2013 - 12:14

Ria Schouten:

Jullie hebben weer een mooi verslag geschreven.
    Hier is weer veel vuurwerk af geknald dit was erg mooi
    wens jullie veel plezier met de verder reis .
    groetjes Henk-Ria

• 01 Januari 2013 - 12:24

Jackelien:

Hee schatten, heerlijk om die mooie foto's bij de (al een klein beetje bekende) verhalen te zien. Jullie stralen, dat doet zo goed! En wat fijn dat Anita en Mark toch echte "Brekeltjes" zijn, altijd welkom. Gaaf dat je ook hun ouders nog ontmoet. Maak er een paar leuke weken van met Esther en Nynke.
    Dikke kus en knuffels van ons, mama en papa

• 01 Januari 2013 - 12:25

Ans En Peter.:

Hoi Ingmar en Anouk de beste wensen voor 2013!!
    Ik heb jullie verslag weer gelezen heel veel plezier nu ook met Esther.
    Heel veel groeten van ons hier in het natte kikkerlandje!!!

• 01 Januari 2013 - 14:18

Mieke Kocken:

hoi Anouk en Ingmar, ten eerste ook voor jullie de beste wensen voor 2013.
    Wat is het leuk om jullie verslag te lezen, gewoon onvoorstelbaar, jullie daar in de zon met vuurwerk.
    Wij hebben het hier ook gezellig gehad, het was druk in de straat, veel mooi vuurwerk, maar helaas wel erg nat. Nou voor jullie begint het jaar in ieder geval wel erg goed, geniet er nog van!, Ik kijk weer uit naar het volgend verslag, Veel plezier met Esther en Nynke. Liefs Mieke

• 01 Januari 2013 - 15:29

Judith:

Heeey Aussies!!

Feliz Ano Novo!!
    Heerlijk he, die kerstdagen in tropische omstandigheden doorbrengen, is inderdaad een aangenaam iets, heb ik ook wel ervaren.
    En dat alles vol zit ivm de zomervakantie, dat is hier in brazilie niet anders.
    Afgelopen weekend zijn we naar IlhaBela geweest (wat betekent prachtig eiland), en dat was het inderdaad. Maar de files...oh my god. 9,5u onderweg geweest voor 200km. Over de laatste 85km deden we 6,5u. Echt door de bergpas en het atlantisch regenwoud, 1 lange file naar de kust...
    Alle Paulistanen (inwoners van Sao Paulo) wilden het weekend + oudjaar doorbrengen aan de kust)
    Dan vallen onze files naar Zandvoort reuze mee!!!

Maar goed, het was de moeite waard!

Geniet lekker van jullie verdere trip en enjoy your time met Esther en Nynke!!
    Maak ze maar een echte wereldburger!!

Mijn tas is intussen gepakt, ging met moeite met alles wat mee terugmoet, maar goed!

Veel zonnige groetjes uit Sao Paulo.

xxx

ps. Ingmar, wordt het niet een keer tijd voor een kapper.....!

• 01 Januari 2013 - 15:52

Strikkies:

He vakantiegangers, ook van ons de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Zoals altijd weer genoten van jullie reisverslag, in ieder geval een fijne manier om het nieuwe jaar te beginnen.
    Wat maken jullie toch geweldig veel mee daar om strontjaloers op te worden. Super dat jullie dit met zijn tweetjes toch maar mooi even ondernemen. Geniet er nog van saampjes! Dikke knuffels van de strikkies

• 01 Januari 2013 - 18:42

Oma-opa:

hoy lieverds.
    op de eerste plaats nog de beste wensen voor 2013.wat een mooi verslag wat boffen jullie dat je dit allemaal kunt meemaken je zou er jaloers op worden geniet er maar heerlijk van.
    wat geweldig dat je bij de fam. brekelmans zo geweldig word ontvangen.ik zal het doorgeven
    aan tante ton die zal dat wel geweldig vinden.het is hier nu dinsdag avond 18.37uur en papa en mama
    zijn hier om nieuwjaar te wensen en ik heb lekker gekookt en zitten nu aan het warm eten,

vele gr. en een dikke knuffel van Oma-Opaxxxxxx

• 02 Januari 2013 - 13:11

Eline:

Hee lieverds!

Ook voor jullie een knallend 2013 toegewenst! Anouk we whatsappte net en ik merk echt jou enthousiasme! Super om te merken! Heel fijn dat jullie het daar zo leuk hebben! Klinkt mooi en ik zie het ook al helemaal voor me! Ik sprak Esther met nieuwsjaar en die gaf ook aan dat ze er super veel zin in had! Jammer dat ik andere verplictingen heb hihi:)
    Heeel veel plezier daar nog! Geniet er van!!!!!

Dikke Kuss Eline

• 03 Januari 2013 - 09:51

Jose En Rini:

Hoi Anouk en Ingmar
    Nogmaals de beste wensen voor 2013!!
    We hebben weer genoten van jullie verslag. Australie lijkt me geweldig,vol mooie natuur en avontuur.
    Geniet ervan en Gefeliciteerd met jullie 3 jarig jubileum!!
    Liefs Jose en Rini en de Kids natuurlijk.

• 03 Januari 2013 - 10:49

Inge:

HEEJ HEEJ,

De beste wensen voor 2013, dat het een mooi jaar mag worden.

Wat een super verslag om te lezen.. Ik wordt er jaloers van hoor.. maak maar vele foto's...
    Geniet er van en maak het niet te bont hé als jullie straks met z'n 4e zijn.

Groetjes je zus(je).

• 03 Januari 2013 - 13:10

Wessel:

Klinkt erg goed, veel plezier nog!

• 03 Januari 2013 - 19:20

Pierre Schoemacher:

Hallo kids, Wat een mooi verslag van een geweldige reis zo te lezen. Jullie ervaren dingen die wij ons hier in ons kille kikkerlandje niet kunnen voorstellen. Zoveel overweldigende natuur en hele leuke mensen (de brekeltjes) als ik het zo lees. Mooi om 'bekenden' te treffen in den vreemde; beetje gevoel van thuiskomen kan ik me indenken. Geweldig al die eilanden in de Pacific. En surfen is lastig, dat weet ik uit eigen ervaring uit Sri Lanka. Ik kwam niet verder dan op de plank liggen en me met grote snelheid naar het strand laten brengen door de golven. Dat is ook al heel gaaf.
    Mooi om al die dieren te zien die wij hier alleen maar van de tv kennen. Een echte ervaring. Ik hoor jullie enthousiasme in de woorden die je schrijft. Australië lijkt erg goed te bevallen, geniet er van.

Hier is het intussen ook lang en breed 2013. Nogmaals de allerbeste wensen en een heel gezond en gelukkig nieuw jaar. Dat het je mag brengen wat je er nu van verwacht en nog meer.
    Wij hebben oud en nieuw met buren doorgebracht. Na middernacht kwam er nog een stel bij en toen iedereen huiswaarts ging was het 4.15 uur. Mijn wijnvoorraad is geslonken en de champagne op. Maar daar is drank het dan ook voor.

Wij wnsen jullie nog een hele mooie reis en geniet. Esther en Nynke zijn intussen gearriveerd heb ik begrepen, dus hopelijk hebben jullie gevieren 3 mooie weken. Het is voor ons een beetje 'wisseling van de wacht' met de thuiskomst van Judith en het vertrek van Esther. Een echte familie van wereldreizigers. Het wordt tijd dat ik ook weer eens ga...

Hartelijke groeten en dikke kussen van Riet, Lucas. Eline en papa. XXX

• 06 Januari 2013 - 18:34

Milou:

Hey!!
    Allereerst natuurlijk een happy newyear!!! Zo te horen/lezen hebben jullie het Nonsens feestje niet echt gemist!
    Wat een super gave verhalen, ben echt enorm jaloers!
    Fijn dat je daar nog geen grote spinnen en slangen bent tegengekomen, ik werd hier op de boerderij in Gestel al helemaal gek als ik een spinnetje zag. En dat is waarschijnlijk niets in vergelijking met de beesten daar.
    Ik ga jullie wel enorm missen met carnaval. Houden jullie daar je eigen verkleedpartijtje of slaan jullie gewoon een jaartje over? Hebben ze daar uberhaupt dat soort tradities?
    Echt raar trouwens om jullie foto's zo te zien, hartstikke bruin in bikini op het strand. Hier is het al dagen grijs, koud, kil en depressief weer! Jullie hebben de perfecte tijd gekozen om op reis te gaan, straks als jullie terugkomen wordt het hier waarschijnlijk weer beter en hebben jullie de winter gewoon overgeslagen!

Ben heel benieuwd naar jullie volgende verhalen.

Heeel veel liefs en groetjes!